Ангелите носят “Прада”

Един от първите модели Веспа. Фирмата Пиаджо е основана през 1946 г.

Италианците са със сигурност сред най-креативните нации. След един от най-тъмните моменти на историята на Апенините се ражда Ренесанса. След края на Втората световна война заводите на “Пиаджо” създават най-емблематичния италиански продукт. “Пиаджо” се ражда от пепелта на разрушен от бомбите завод за самолети. От него останали огромно количество произведени, но вече ненужни колела за военни самолети. Какво да направят с тях?

За фирмата това е поредно пренастойване на производство в дългата история на компанията, която обхваща две световни войни. Енрико Пиаджо има задачата да пусне веднага нова продукция. С толкова много малки по размер колела и гуми на разположение, той и инженерите проектират първите малки скутери. Те са на достъпна цена, удобни са за мъжете и жените, и стават най-популярното превозно средство в Италия до ден днешен.

Моторчета, които Пиаджо нарича “Веспа” (на ит. оса), защото жужели като оси, са икона на италианския стил на живот – “Долче вита”. Перфектен пример как най-трудните моменти водят до създаването на полезни и красиви неща.

След Втората световна война Италия се издига на гребена на икономически бум, благодарение на изобретателността на италианските инженери и дизайнери. Италиански брандове стават символ на лукс и красота. В днешните мрачни моменти, белязани от коронавируса, страната е опитва да повтори историята, като италианската индустрия запретна ръкави и бързо се пренастои в производство за нуждите на войната със заразата.

Инженерите от заводите на “Ферари”, проектираха вентилационен компонент за апаратите за обдишване и сега зареждат болниците. Примерът им бе последван от други европейски автомобилни производители. Взаимствано бе изобретението на двама млади инженери от Бреша, които превърнаха маските за подводно гмуркане в маски за респираторни апарати.

Фабриките за оръжие “Берета” преминаха към производство на клапани за респиратори, а италианската модна индустрия задоволи нуждата на страната от санитарни облека и маски.

Италианците и техните лекари носят лицеви маски “Гучи” и “Прада”, а медиците се обличат в “Армани” и “Калцедония”. Те са в състояние да задоволят националните нужди в момента, без да се налага внос от други страни. В Италия не само Дяволът, но ангелите носят “Прада”.

“”Булгари” пренастрои парфюмерийната си индустрия и зашпочна производставо на дезинфектанти, така както направиха много от производителите на алкохолни напитки.

Конфедерацията на италианските индустриалци насърчава всяко производстро да се конвертира, за да не спира производственият цикъл. Каво ще се роди след този период и ще има ли нови култови изобретения? Всеки на Апенините са надява да научи отговора на този въпрос час по-скоро. А също да си възвърне навика да облича “Армани”, “Прада” и “Гучи” за удоволствие, а не по нужда.