Фейсбук търси 10 000 специалисти от ЕС за изграждане на „метавселена“

Мъж изпробва Oculus Quest в изложбената зала по време на конференцията за разработчици на Facebook F8 в конгресния център в Сан Хосе, Калифорния, САЩ, 30 април 2019 г. [EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO]

Компанията Фейсбук обяви в понеделник (18 октомври) плановете си да наеме 10 000 души от Европейския съюз за изграждане на „метавселена“ – виртуален свят, в който хората могат да играят, да работят и да общуват във виртуална среда, като често използват VR слушалки.

Изпълнителният директор Марк Зукърбърг е водещ привърженик за прилагане на тази концепция., която би размила границите между физическия цифровия свят.

Технологията ще позволи на потребителите чрез очила за виртуална реалност да изпитат  усещането, че са лице в лице с приятел, докато са на хиляди километри един от друг.

„Метавселената има потенциала да помогне за отключване на достъпа до нови творчески, социални и икономически възможности. И европейците ще участват в проекта от самото начало “, се казва в изявление на компанията.

„Днес ние обявяваме план за създаване на 10 000 нови висококвалифицирани работни места в рамките на Европейския съюз  през следващите пет години.“, пише в документа.

Компанията ще търси в ЕС „високоспециализирани инженери“, но в съобщението не се дават повече подробности за плановете за новия екип.

„ЕС има редица предимства, които го превръщат в чудесно място за инвестиции на технологичните компании – голям потребителски пазар, първокласни университети и най-важното – много таланти“, се казва в публикацията.

Отвличане на вниманието от лошите новини?

Съобщението идва, когато компанията Фейсбук се бори с последиците от огромен скандал заради прекъсване на услугите си и нарастващи призиви за регулиране, за да се ограничи огромното му влияние.

През последния месец компанията е изправена пред буря от критики, след като бившата служителка Франсис Хауген публикува вътрешни проучвания, които показват, че ръководството на технологичния гигант знае, че съдържанието, което предлага, може да бъде вредно за психичното здраве на младите хора.

„Вашингтон пост“ предположи, че интересът на Фейсбук към метавселената е „част от по-широк натиск за възстановяване на репутацията на компанията сред политиците“.

Зукърбърг изглежда като истински евангелист във вярата си за настъпването на ерата на метавселената. През юли прогнозира, че Фейсбук ще премине от „ компания за социални медии към компания за метавселена“ през следващите пет години.

Фейсбук купи Oculus, компания, която произвежда слушалки за виртуална реалност, за 2 милиарда долара през 2014 г. и оттогава разработва Horizon, цифров свят, в който хората могат да взаимодействат с помощта на VR технологията.

През август тя представи Horizon Workrooms, функция, при която колеги, носещи VR слушалки, могат да провеждат срещи във виртуална стая, където всички те се появяват като анимационни 3D версии на себе си.

Размиване на линиите

Любителите на метавселената посочват, че интернет вече започва да размива границите между виртуални преживявания и „истински“.

Звезди като поп дивата Ариана Гранде и рапърът Травис Скот свириха пред огромна публика чрез хитовата видео игра Fortnite.

В Decentraland, друга онлайн платформа, която се смята за предшественик на метавселената, вече можете да получите работа като крупие в нейното виртуално казино.

„Никоя компания няма да притежава и управлява метавселената. Подобно на интернет, неговата основна характеристика ще бъде неговата отвореност и оперативна съвместимост “, се казва в изявлението на компанията.

Това не е единствената компания, която влага милиони в разработването на технологията, която би могла да превърне пълноценната версия на метавселената в реалност.

Epic Games, компанията зад Fortnite, обяви по-рано тази година, че е събрала 1 милиард долара за ново финансиране, като част от тези пари са  вложенив подкрепа на визията й за метавселената.