FACEBOOK срещу ZOOM. Зукърбърг иска дял от света на пандемията

В периода на социална изолация и надомна работа приложението Zoom стана един от най-разпространените инструменти за виртуални срещи. То беше използвано от бизнеса за видеоконферентни връзки още преди коронавируса, но по време на пандемията навлезе в масова употреба.

Приложението Zoom е лесно за използване дори за хора, което не се особено грамотни технологично. През последните два месеца то облекчи самотата на милиони по света, давайки им усещане за присъствие на близки хора на едно място. Където има пазар, появяват се и оферти.

Гигантът Facebook също направи своя платформа, за да не пропусне парче от тортата. Тази седмица Марк Зукърбърг обяви лансирането на приложението Room.

Подобно на Zoom, приложението на Facebook предлага опции за избиране на фон, за контрол на микрофона и камерата, но голямата оферта е разширяването на броя на участниците в разговора до 16 души. За сравнение, безплатната версия на Zoom дава възможност за среща на само четирима души за по-малко от час.

“Можете да създадете вашата виртуална стая не само за срещи на място, но и да планирате в бъдеще”, казва Зукърбърг. Поканите могат да бъдат изпращани на всички с обикновен линк, дори и към тези, които нямат акаунт.

Допълнение са ефектите за създаване на особена атмосфера на виртуалното помещения.

Чрез приложението “Месинджър” могат да се въвеждат 360-градусови потапящи фонове, вариращи от класически плаж до луксозните апартаменти, както и повече от дузина филтри, които предлагат осветление за виртуалното пространство, както и за лицата на участниците.

Facebook работи и върху други ефекти, посветени на рождени дни и “виртуален къмпинг с приятели, докато си седите у дома”, каквото и да означава това.

Room ще бъде предложен чрез “Месинджър”, което е доста разпространено в България. Така социалната мрежа се включва в пазар, на който вече са се настанили Google и Microsoft.

Новото е не само услугата Room, но навлизането в свят, в който има главозамайващ растеж. Велената на Facebooк предлага още Instagram, WhatsApp и Portal, както и “Месинджър”. На практика в Rоом ще се осъществява достъп от всяка социална мрежа, собственост на Зукърбърг, дори и за потребители без профил.

Очевидно собственикът на Facebook наистина е убеден, че след пандемията светът ще бъде много по-различен и иска солиден пай от него.