Сбъркана маркировка може да е довела до трагичния инцидент на „Струма“

Автомобилният състезател Димитър Илиев, който направи опит да се постави на мястото на шофьора на  македонския автобус, който изгоря на магистралата във вторник.

Сбъркана маркировка може да е довела до трагичния инцидент на  магистрала „Струма“. Това е коментарът на автомобилният състезател Димитър Илиев, който направи опит да се постави на мястото на шофьора на  македонския автобус, който изгоря на магистралата във вторник. Той пусна в YouTube видео анализ на движението на автобуса на „Беса Транс“ преди инцидента, при който загинаха 46 души, сред които и 12 деца.

Автомобилният състезател проследява всички знаци и хоризонтални маркировки в разстояние от няколкостотин метра пред мястото на инцидента, за да покаже проблемните точки на пътя.

„На пътя маркировката е в окаяно състояние и че знакът, показващ, че на скоростния път има отбивка към чешма, е паднал“, казва Илиев и подчертава, че шофьорът почти е нямал шанс да не се заблуди в района на катастрофата. Той припомня, че е задължително табелата за зоната за отдих да е на поне 500 метра преди отбивката. Такъв знак обаче е стоял само непосредствено преди самата отбивка, която е скрита от очите на водачите заради завоя на магистралата и високия скален масив.

Друг проблем е, че преди влизането в завоя аварийната лента на магистралата свършва и внезапно преминава в прекъсната линия. Това пък чисто логически би заблудило шофьора, че магистралата става в три ленти.

„Като всеки шофьор, който спазва правилника за движение, човекът най-вероятно е минал в най-дясната лента“, казва Илиев и добавя, че веднага след това идва табела „Кулата – 129 км“, която също не предупреждава, че следва отбивка.

Според него дъждът и вероятността за мъгла са объркали шофьора на автобуса, както и слабата изтъркана и несветлоотразителна маркировка. Той посочи, че при подобни метеорологични условия е ключово пътните знаци да са на мястото си, за да ориентират шофьора.

„Шофьорът на автобуса е бил затруднен от това, че е тъмно, вали дъжд, а вероятно и в ниското, където се намира този участък, е имало мъгла“, коментира Илиев.

Той обясни, че на самия изход вече се появява предупредителния знак за място за отдих, но с друг знак точно пред него. Върху знака пък е залепена и рекламна обява за тегличи, която допълнително намалява ефекта на светлоотразяването.

„Врязването в мантинелата вероятно е причинило щети по автобуса, при които шофьорът е изгубил контрол“, предполага Димитър Илиев.