Унгарски медии отразяват ЛГБТИ кампании въпреки риска от глоби

Мрежите ще показват реклами на ЛБГТИ въпреки възможните глоби. [ Shutterstock/Peshkova ]

Три телевизионни канала и няколко списания ще публикуват информационна кампания за образование на ЛГБТИ семейства, независимо, че унгарският медиен регулатор образува производства срещу няколко от мрежите на същите основания.

Comedy Central, Paramount Network и MTV ще излъчват социалната кампания на Фондацията за семейства на дъгата, въпреки че знаят, че Унгарският национален орган за медии и информационни комуникации вече е започнал разследване срещу техния конкурент, RTL Klub, по същите обвинения.

Миналия юни унгарският парламент прие закон, който въвежда тежки санкции за сексуални престъпления срещу непълнолетни. Въпреки това, поради промени в последния момент, които бяха внесени от депутати от управляващата партия „Фидес“, сега законът забранява „насърчаването или представянето“ на хомосексуалността или смяната на пола пред непълнолетни и ограничава сексуалното образование в училищата.

Европейската комисия започна процедура срещу Унгария за нарушаване на основните права на ЛГБТИ общността на 15 юли.

Медийният съвет на Унгария, който е съставен само от номинирани от основните партии членове,  отговаря за прилагането на новите разпоредби на закона.

Медийните доклади, които бяха публикувани през август предполагат, че след приемането на спорния закон броят на жалбите на граждани, получени от националния медиен регулатор, се е увеличил близо седем пъти.

#същото

Кампанията #thesame (#ugyanaz), която Фондация за семействата на дъгата стартира на 15 ноември по случай Международния ден на правата на детето, ще продължи на повече от 200 билборда, в месечни издания и онлайн медии, както и по телевизионните канали на ViacomCBS, съобщиха от неправителствената организация.

Кампанията ще привлече вниманието на публиката към дискриминацията, пред която са изправени децата от семействата на дъгата според новия закон. Ще бъдат излъчвани клипове, които включват разговори между плюшени герои.

„Мислехме, че е важно да разпространяваме гласа на любовта навсякъде. Нашата кампания ще продължи до средата на декември“, се казва в изявление на фондацията.

В допълнение към билбордовете, ще бъдат показани кратки клипове и по телевизията, след като ViacomCBS се съгласи да ги излъчва по вътрешните си кабелни канали.

Освен това реклами на цяла страница ще се появят в декемврийските броеве на четири местни списания: Joy, Glamour, Forbes и ELLE, както и в няколко големи онлайн новинарски сайтове.

Преди година медийните власти започнаха процедура срещу RTL Унгария заради излъчване на подобна кампания за насърчаване на приемането на ЛБГТИ семейства след одобрена от унгарския парламент конституционна поправка, която постановява, че: „майката е жена, а бащата е мъж.” Според източници на Телекс , производството все още продължава.